9 oktober 2018
Informatie over verlofregelingen die ABN AMRO heeft, tips om je privésituatie aan te kaarten bij je leidinggevende, suggesties voor het realiseren van maatwerkoplossingen. Medewerkers van ABN AMRO kunnen met al hun vragen, ervaringen en tips terecht binnen Mantelzorg Werkt. Een interne online community voor en door werkende mantelzorgers.
ABN AMRO ziet dat veel medewerkers naast hun baan ook mantelzorgtaken hebben. De bank wilde daarom meer inhoud geven aan de erkenning ‘Mantelzorg vriendelijke organisatie’ die ABN AMRO al sinds 2014 heeft. De nieuwe community ontsluit alle denkbare informatie over het onderwerp mantelzorg in relatie tot werk. Van lokale bedrijven waar je steun kunt krijgen vanuit de gemeente tot oplossingen die de werkgever zelf biedt. Daarnaast kunnen ervaringen en tips uitgewisseld worden.
Dat blijkt te werken. Neem Désirée van Laar. Zij zorgt voor haar autistische puberdochter én heeft een stevige baan bij de bank. In een inspirerende korte film vertelt zij over hoe haar werkgever en zijzelf daarmee omgaan. En hoe de community daarbij helpt.
Elise Neven, reward consultant bij ABN AMRO : “Ga met elkaar in gesprek over mantelzorg en maak het bespreekbaar in je organisatie.”
Een community werkt natuurlijk alleen als mensen er regelmatig gebruik van maken. Daarom kregen medewerkers tijdens lunchbijeenkomsten op verschillende locaties in het land de gelegenheid ervaringen uit te wisselen en werd nadrukkelijk het gebruik van de community gestimuleerd. Met succes. Steeds meer mantelzorgende collega’s vinden hun weg naar de community en geven elkaar tips over bijvoorbeeld inzet van middelen vanuit de overheid of delen hun verhaal.
Wil jij net als ABN AMRO binnen jouw organisatie informatie delen over mantelzorg en daarbij de eigen kennis en expertise inzetten en vertalen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!